söndag 17 juni 2012

Kvällsfix!

Vi åket ner För att fixa dom sista sakerna inför veckans seglin.
Jag är så avis att jag ska vara hemma och jobba, jag vill oxå följa med...




Så här blev syprojektet som jag fixade med i går, det blev helt ok.
Det var lite knöligt att sy en skydds del som skulle vikas ner runt masten.





Tyget var lite för smalt så jag fick sakrika med det tyget som vi hade till dynorna. Det blev så där, men det får duga.




Så här blev det när det var klart, nu kan man ställa ner påsarna för bomtältet och skyddet till masten ( även annat oxå )utan att behöva tänka på om det är blött eller skitigt.





Sen skulle vi byta dirken, så vi fick ta oss till mastkranen för motor.
Jag lyckades rädda nosen från att gå in i bryggan ( det är tredje gången nu, Sjöbusen är inte kompis med motorn och får i fel läge hela tiden )
Det var lite nervöst när vi skulle syra in och få henne i rätt läge, inte slå i masten i mastkranen och samtidigt ligga rätt mot bryggan.




Sjöbusen fick klättra upp i mastkranen medan jag höll henne i rätt läge, sen fixade vi det vi skulle och tog oss tillbaka till våran båtplats.
Där passade vi på att byta gummirepen som spänner backstagen för när vi höll på och trixade med dirken såg jag att dom var så slitna att dom nästan gått av. Jag antar att vi bör gå i genom alla tampar/rep för man vet ju inte när dom byttes senast.

Landkrabban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar