lördag 23 juni 2012

Midsommar!






På självaste midsommar så passade vi på att, inte segla som alla andra..
efter som att det var strålande sol... Skämt å sido.
Vi passade på att åka ner och fixa lite saker, det blir en hel del fix vilket vi båda tycker är mysigt och trevligt.
Jag passade på att fixa i ordning i skåpet inne i ruffen, där vi har plåster och andra förnödenheter. Där har vi bara knölat in allt, men nu ligger allt fint uppdelat i olika necessärer en om olyckan är framme, en för batterier, ficklampor, sladdar och laddare. Denna fina ordning gav en massa extra plats för annat.


Sjöbusen höll på med sitt projekt på däck (det får han berätta mera om själv)



Jag passade på att ta ut alla dynor och låta dom torka i solen, allt blir ju lite lätt fuktigt när det får ligga kvar i båten.



Sen satte jag mig i solen på akterdäck och lagade en dyna som tappat tofsar.
Jag fortsatte att se mycket upptagen ut men njöt av solen i jakt på att få lite färg på näsan.



Sjöbusen i full färd med att borra lite....




För att denna skönhet skulle få sin plats.



Oooppps..........


Så här fint blev det när han var klar.



När vi skulle åka där i från, lite lagom stressade för att hinna till midsommar firandet hos vänner hade ett träd fallit ner över vägen.
Ingen hade kommit till skada och jag ringde 112 för att brandkoren skulle komma och ta bort trädet.



I dag lördag ska vi ut på en tur med övernattning, tyvärr är vädret inte lika strålande. Men som man säger inget dåligt väder bara dåliga kläder...
Apropå kläder så ska jag göra att inlägg om lite trevliga plagg som jag investerat i.
Vi önskar er en fortsatt trevlig midsommarhelg.

Landkrabban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar