måndag 28 maj 2012

Först mötet!


För ett par lördagar sedan satte vi oss i bilen för att åka ner till Jönköping över dagen för att fixa med båten.
Det skulle bli mitt första möte med henne, det kändes spännande att äntligen få se henne som jag hör så mycket om.




När vi kom fram och burit ner alla saker som skulle lämnas i båten så pekade
S på en smal och lång skönhet och där låg hon.
En mycket vacker syn även för mig som inte har en susning om båtar, mer en att träbåtar tar en massa tid.... det har jag räknat ut sen länge då några av mina kunder är hängivna träbåtsägare.
Vi stuvade ombord alla saker och måste erkänna att jag tyckte det var aningens smalt på däck när jag skulle bära ombord saker och snören och saker överallt som en landkaradda som jag kunde snubbla på.
I början var det obehagligt när allt gungade och det blev inte bättre av att jag försökte få ordning på sakerna i ruffen..... Hjälp vad det var obehagligt när det gungade och man var inne. Men efter ett tag så tänkte jag inte på det mer en korta stunder när det enligt mig gungade ordentligt.
Sen sattes jag i lite arbete, ena motorn hade läckt bensin så då fick jag hiva in vatten för att det skulle pumpas ut och då få bort lukten.
Det är även ett bra sätt att slippa tänka på att det gungar, man har inte fokus på just det utan en uppgift i stället.




En sak måste jag säga att jag var glad att jag hade kvar alla vinterns skridskorkläder i väskan hos S för dom kom väl till pass i det kalla och blåsiga vårvädret. Sen gör det ju inte saken bättre att jag mestadels satt och tittade på när dom mastade på båten. Så jag passade på att smita upp till bilen och två lånkisar, ett par täckbyxor,två fleeströjor, vindjacka, mössa och vantar senare så slutade jag att frysa.
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder brukar min pappa säga och det har jag tagit fasta på och det finns inget värre en att frysa när man ska vara ute, det förstör vilken rolig upplevelse som helst.




Det trista var att jag var så förkyld och allergisk så jag satt på båten och snöt mig så jag trodde att jag tappa näsan men förutom det så var det första mötet mycket trevligt.
- Posted from my iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar