onsdag 30 maj 2012

Middag....

Nu på kvällen tog vi en liten tur ner till båten. Det var lite saker att fixa som vi
inte gjorde i måndags natt när hon anlände här i Sthlm.
Här ligger hon så fint i sin nya hamn tillsammans med dom andra M-30.




Så vi får hoppas att hon och vi kommer att trivas bra där. Imorgon ska vi på
Båtklubbsmöte för dem som är nya medlemmar.
Det ska bli lite spännande. Först var det inte tänkt att jag skulle följa med, men jag fick ett avbok på en kund så då tänkte jag att det kunde vara trevligt att följa med. Antar att jag kommer att spendera en del tid där och då kan det ju vara bra att veta hur saker ska gå till osv....




Så här fin är utsikten från bomtältet. Det var lite kallt när vi skulle äta så vi flyttade in i ruffen i stället.




Så var middagen serverad ungersk gulaschsoppa blev det som vi värmde.
Köket som S hade köpt på Biltema fungerade utmärkt och jag är förvånad att
det gick så fort.




Sen fixade och trixade vi med lite småsaker, pumpade ut vatten för att se om det läckte in, städade ordning i ruffen och fixade ordning i matlådan.
Eftersom att jag är lite pedant och alltid söker efter den perfekta lösningen på saker tex förvaring... så tog jag hem alla förpackningar som är av papperskvalitet och stuvade ner det i plastlådor som vi köpt, som passar perfekt i lådan. Ska bara hitta en lite större till havregrynen. Sen börjar jag bli nöjd med lösningen.
Det blev snabbt kallt och vi fixade det sista och bytte lite hmmmm snören
( just nu får ni stå ut med mitt bristande båtspråk, men detta är ju helt nytt för mig. Men jag lovar att snappa upp lite finare ord på sakerna)
De som sitter mellan bryggan och båten skulle ha några plastgrejor. Fick förklarat för mig vad de var bra för, någon typ av stötdämpning tror jag att det var. Nej ni nu är det sängen som hägrar. Sov gott på er alla sjöbusar.
- Posted from my iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar