lördag 11 augusti 2012

I want to sail away...

Kikade i min kalender och upptäckte till min stora fasa att det är inte många helger kvar att segla på.
Middagar, konserter blandat med varannan vecka gör att,helgerna försvinner i oroväckande fart. Det är inte så att jag klagar över dom roligheterna som finns runt hörnet, men jag hade hoppats på minst en långhelg innan hösten smyger sig på allt för mycket.


Jag måste erkänna att jag inte trodde att jag skulle bli så biten av detta, men som sann 100% och adrenelinjunkie så tog detta mig med storm... sen gillar jag utmaningar och något att blogga om.
Detta är min hmmm ja femte blogg, min första hade jag i många år och skrev flera inlägg varje dag. Men denna är den första som jag har skrivit på om ett specifikt ämne. Jag vet inte riktigt om det är vad läsarna förväntar sig och vill läsa om, men jag gör det mest för att det är en personlig seger som jag vann med min första blogg. Jag hade hoppats att mina inlägg skulle blandas med lite mer om själva båterierna runt om båten, men nu får ni hålla till godo med sömnad av div olika saker.


Jag konstaterade i går att det är lite roligt att några av mina kunder som är hängivna träbåtsägare blir imponerade över hur mycket jag har lärt mig och saker jag har snappat upp på så kort tid.
Som när samtalet glider in på blynmönja, hur linoljan är bäst, spant och andra båterier... då slipper jag se ut som en fågelholk. Utan kan utan besvär fortsätta diskussionen om dessa saker.

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Du gör sällan något halvhjärtat när du har entusiamen närvarande. Go for it!
    Kram

    SvaraRadera