lördag 16 juni 2012

Ett nytt...






Syprojekt påbörjades under dagen. Men i morse läste jag klart min läxa som jag fått tills i dag. Hmmmm undrar om det är så att jag blir klokare på alla dessa pinnar som kallas prickar, land och sjömärken!??
Det är ju även en hel ostbricka där ute....
Jag ska läsa detta minst en gång till och sen antar jag att det bara är att öva.




På em satte jag mig vid symaskinen för att fixa ett skydd till dynorna längst fram in ruffen. Dels så kommer det in lite damm av något slag från masten och för att man ska kunna ställa blöta saker direkt ner i genom luckan utan att behöva tänka på klädseln på dynorna.
Dom är ju vit- och grårandiga och det vita blir ju lätt smutsigt och för att undvika att behöva tvätta de ofta så får det bli ett dynskydd.




Jag har använt markisväv som jag köpte på Olssons tyger men tyvärr var det lite för smalt så jag skarvade på sidorna med stuvar från tyget som Sjöbusens Mamma sydde dynorna i. Sen sydde jag en del som ska vikas ner där masten kommer ner i ruffen. (är lite tveksam till om det är masten men vi säger det så länge... ) Det ska bli spännande att se hur det blir. Vi hoppas att regnet ska avta så att vi kan åka ner och fixa lite och ta en liten tur.
Jag måste ju sätta ihop ett litet inlägg om min första långtur förra helgen.
Landkrabban

2 kommentarer:

  1. Oj, vad "Flitens Lampa" lyser.
    Din entusiasm för navigeringskunskap etc
    är imponerande. Känner vi dig rätt, så
    är du snart en "riktig" Sjöfarare.
    Lycka till!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är ju lite roligt med nya projekt :) och trevligare att vara kreativa en att fastna framför tv.
      Ja man får ju göra sitt bästa och det går ju lättare när man kan lite sjökunskap, men det är faktiskt svårare en körkort :)

      Kramar

      Radera