måndag 23 juli 2012

Söndag!

Vi avnjöt en härlig frukost i solen, jag njöt av att få ha sol på min seglats.



Sen njöt vi av solen som sakta gick upp och stillheten.
Detta är så härligt att bara vara.



Vi passade på att kika runt lite på ön och fotografera en hel del, så jag kommer att bju på en del bilder i detta inlägg.



Hon är vacker La Vie där hon ligger i solen.




Det blev sommarens första dopp i går, det var lite kallt att vada i men väl i så var det skönt. Jag får övervinna en del saker som inte ligger högst på min lista.... Som att bada bland alger och tång, det gjorde jag i går.



Sen bar det av ut på böljan blå, äntligen fick jag segla i kortbyxor och te, jag jublande inombords och njöt av en god segling i härlig vind.
Vi seglade lite fel när vi skulle ut på Kanholmsfjärden.
Väl ute på Kanholmsfjärden blåste det rejält och vi hade en kryssbog över.
Det blev snabbt regnjackor på och vi blev rejält blöta av allt stänk, det var en tuff men rolig segling.



Så vackert...


Det stänkte på bra...



Detta monster skulle in med oss genom ett smalt sund mellan Getholmen och Vinbalsö, man känner sig lite liten.




Man vill inte fastna som kylarprydnad på denna...



Efter en lite kämpig vända med att få upp bensindunk och fixa motor för att det var bra vind och lut så lyckades jag fixa det. Så var det seglet som skulle ner och det gick som smort.
Det var fullt i gästhamnen på Sandhamn så vi har laget till på Lökholmen som ligger bredvid.



Det är en vacker liten ö och solen sken, men det känns lite som en camping för båtar och inte alls lika härligt som att ligga i naturhamn. Men då har vi varit här och provat det.



Det blev isterband, kokt potatis, gurka och en kall till middag och det smakade bra. För lunch hade vi glömt av på den fartfyllda seglingen.


Disken är klar och vi tog en härlig middagslur. Sen bytte vi om för att gå på upptäcksfärd på ön.




Jag smälte in bra i naturen men stack ut bland allt randigt båtfolk....






Nu kommer en kavalkad av vackra bilder från ön.








Njuter av kvällsolen och den vackra vyn.























Den obligatoriska blombucketten till middagsbordet.














Jag avslutade med att vada lite i vattnet medan Sjöbusen provade fiske lyckan som inte var så god.
Vi kommer att ligga kvar här på Lökholmen till påvisade för det ska blåsa på rejält och regna.
Så i dag blir det att ta en passbåt in till Sandhamn och se vad ön har att bju på.

Landkrabban

1 kommentar:

  1. Hej och hååå!
    Vilka härliga foton. Det är nästan så att man blir avundsjuk av att inte få vara med, men nej
    på sjön vill jag inte vara, men väl i naturen som ser ut att vara fin där du har varit. Varför kan inte vädret få vara bättre undrar man. Att frysa är varken hälsosamt eller skönt. I morgon kanske det blir bättre. Man får tänka positivt, som du brukar säga. Jättemånga kramisar från oss alla.

    SvaraRadera