fredag 27 juli 2012

Middag för....

I dag fredag gjorde vi an i hemma hamn efter sju underbara dagar till sjöss.
Jag kommer att blogga vidare om det under helgen.
Vi tyckte båda att det hade varigt härligt att få fortsätta hela helgen eller varför inte en vecka till..... men Sjöbusen hade ett bröllop att åka på så vi fick återvända. Men jag har ju semester tills på måndag så jag bestämde mig för att bryggsegla under helgen.



Så när jag hade hjälpt Sjöbusen av med sin packning och vi åkt och handlat så jag fick fylla på med mat. Jag tog farväl av Sjöbusen som åkte hem för att sedan köra vidare.
Nu ska vi ha tjej-helg jag och La Vie.....
Jag började med att pumpa ur henne på vatten i kölsvinet, sen så fixade jag och trixa lite inne i ruffen, hängde ut saker på vädring och startade om kylen för nu har jag el så det känns lyxigt...



Jag passade på att plocka ur mat och porslinslådorna för att borsta ur och låta dom torka upp, så det blev lite kaos i sittbrunnen. Men sen så plockade jag in all mat och passade på att diska allt porslin i klubbhuset.
För till sjös blir. Det att diska i kallt sjösattes så det kändes bra att få diska det i varmt vatten och torka det torka det torrt för att sedan plocka in det i lådan i gen. Sen passade jag på att hänga ut kudde och sovsäck på vädring medan jag luftade ur i kölsvinet. Medan det fick vädra ur så passade jag på att gå upp och ta en dusch i klubbhuset, Det är underbart att få dusch i varmt vatten efter ett par dagar med tvätta sig i kallt sjövatten... Men allt är härligt sitt sätt.




Sen blev det middag för en, det kändes trist att äta själv utan Sjöbusen men vi har ju tjejhelg..... Så nu när La Vie fått sin sjönhetsbehandling och jag är mätt och belåten så sitter jag under bomtältet med lyckan tänd lyssnar på bra musik och njuter av utsikten.
Jag får inte glömma att säga till nattvakten att jag sover i båten så dom inte tror att det är någon som gör inbrott och ringer polisen!!....

Landkrabban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar