onsdag 27 juni 2012

Ekholmen!

 Detta inlägg om midsommarens segling lördag kommer lite i efterskott, då det inte gick att lägga upp på bloggen när vi var till sjöss.

Gårdagens segling eller motortuffande i det gråmulna vädret var mysigt.
Trist var det att vinden var så dålig, vi hamnade till slut på Ekholmen. En mysig ö som vår båtklubb äger. Tilläggningen gick riktigt bra denna gång, då jag tog en tamp och hoppade i land.
Vi fick trixa lite med ankaret för att få det att sitta.



Våta kläder hängdes på tork och vi fixade med det som ska göras.
Det är lite saker som ska på plats när man kommer i hamn.
Seglet ska vikas i hopp och få sitt fodral på sig, tampar och rep ska viras upp och lite annat smått och gott.


Hungriga som vargar började Sjöbusen steka isterband och jag dukade. Det blev så fint med den lilla sommarbuketten som jag plockat vid klubben.
Vi kom på att vi glömt potatisen,så det var tur att jag hade fixat sallad redan hemma.



Vi högg in och lät maten tysta munnen, vi hade glömt att äta lunch...



Vi flyttade in och hängde upp våra blöta kläder, kröp ner i våra sovsäckar ( jag väl påbylsad för jag vägrar frysa) och somnade gott..

Landkrabban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar